Achterterreinen

Achterterreinen gebied I

Definitief ontwerp

Voor het achterterrein is een definitief ontwerp getekend. Zoals ook in de brief vermeld zijn uw wensen, voor zover mogelijk, meegenomen in de nieuwe ontwerptekeningen. 

U ziet in de gallerij foto’s van de bestaande situatie. Ook ziet u het definitief ontwerp voor het achterterrein. 

Uitgangspunten

  • Het achterterrein wordt uitgevoerd in een verharding die voornamelijk gesloten is maar met een open voeg. Dit betekent dat het achterterrein goed toegankelijk is en goed overloopbaar is, maar eventueel water kan wel deels de grond in trekken. Ook krijgt het achterterrein een groenere sfeer omdat er tussen de voegen gras kan groeien. Een voorbeeld is te zien in de stalenkaart.
  • De toerit naar het achterterrein wordt soms uitgevoerd met een 'karrenspoor'. Het karrenspoor, de middelste strook waar geen autobanden komen, is gemaakt van een meer open verharding. Hierdoor heeft de toerit een groene uitstraling maar blijft het wel goed toegankelijk. 
  • De parkeerplaatsen worden uitgevoerd in een meer open verharding, net zoals het karrenspoor.
  • Het aantal parkeerplaatsen blijft gelijk aan de bestaande situatie. 
  • Het achterterrein wordt zo veel mogelijk hol aangelegd met de afwatering in het midden. Het aantal en de locatie van de kolken worden in het bestek bepaald.
  • Overhoeken en stukken waar geen auto komt wordt groen uitgevoerd met onderbeplanting. 
  • Delen achterterrein waar geen auto's (kunnen) komen worden uitgevoerd in 30x30 trottoirtegels net als de rest van de achterpaden. 

 

| Categoriën: | Aantal keer vertoont: (202)

Commentaar

  • Mooi dat er vergroening komt maar.... je kunt hier dadelijk niet meer met een aanhanger keren, sleutelen aan je auto want dan sta je elkaar in de weg.. ik heb de 2e garage dat zou betekenen dat als ik aan het sleutelen ben de 1e garage er niet meer uit kan omdat er een groenstrook komt. Lijkt mij geen ideale situatie
    4-4-2023 0:03:31 Reageer
    • @Marjo Vd Heijden: Beste Marjo, We hebben nogmaals naar het ontwerp gekeken en zijn tot de volgende aanpassingen gekomen: Aan de linkerzijde van het achterpad is de groenstrook vervangen door grabbeltonnen parkeerplaatsen. Zo gaat er geen 'extra' ruimte verloren vergeleken met de huidige situatie (als er een auto geparkeerd staat). In het geval dat er geen auto geparkeerd staat is er dus extra ruimte om de draai te kunnen maken. Daarnaast is er bij het toegangspad naar het achterterrein een bredere toegangsbocht gemaakt, het groen is verder terug gelegd. We hebben 2 afbeeldingen toegevoegd met de rijcurven wanneer er een auto geparkeerd staat op het achterterrein. Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd.
      24-1-2024 5:51:44 Reageer

Geef commentaar

* Verplichte velden
zeeheldenbuurt
2898